Lektorzy sprawni online – projekt badawczy
Jak ułatwić osobom z niepełnosprawnością wzrokową podjęcie pracy jako lektor języków obcych, aby mogły konkurować na rynku pracy z osobami sprawnymi.
Środowisko pracy lektora języka obcego zmienia się nieustannie. Chociażby obecna sytuacja epidemiologiczna i rozpowszechnienie pracy zdalnej, wprowadziły dużo zamieszania w branży edukacyjnej, co niewątpliwie przekłada się również na pracę nauczycieli z dysfunkcją wzroku.
Celem rozpoczętego przez nas we współpracy z firmą Favicon Media projektu badawczego Lektorzy sprawni online jest identyfikacja i opis potrzeb lektorów języków obcych, posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności z tytułu dysfunkcji narządu wzroku i skonfrontowanie ich z możliwościami i potrzebami szkół, instytucji językowych oraz uczniów.
W wyniku badań chcemy przygotować propozycje rozwiązań ułatwiających osobom z niepełnosprawnością rozpoczęcie i kontynuację pracy w zawodzie lektora językowego.
W jakim stopniu zachodzące zmiany wpływają na rynek pracy niepełnosprawnych wzrokowo nauczycieli?
Czy praca zdalna jest szansą czy zagrożeniem dla osób z niepełnosprawnością?
Czy istnieją gotowe rozwiązania, które pomogą w prowadzeniu zajęć językowych?
W jaki sposób zachęcić instytucje edukacyjne do zatrudniania osób z niepełnosprawnościami w charakterze lektorów językowych?
Na tym etapie do udziału w badaniach zapraszamy osoby z dysfunkcją wzroku: nauczycieli i lektorów języków obcych oraz studentów ostatnich lat studiów wyższych o profilu kierunkowym, z którymi przeprowadzimy wywiady na temat ich pracy.
Osoby zainteresowane wzięciem udziału w badaniu prosimy o zgłaszanie się na adres e-mail: fundacjastrefainnowacji@gmail.com lub kontakt telefoniczny pod numerem: 504125898.