Oferta dostosowanych lektoratów z jezyka angielskiego dla osób z niepełnosprawnościami

Kobieta siedzi przy biurku przed otwartym laptopem. Obok laptopa dokumenty. Na górze grafiki tekst "Angielski bez barier – Dostępny Lektorat". W dolnej części logo "fundacja strefa innowacji".<br />

Nasze kursy są specjalnie zaprojektowane dla osób ze szczególnymi potrzebami wymagających indywidualnego podejścia.

Nasze doświadczenie

Posiadamy bogate doświadczenie w pracy z osobami z różnymi dysfunkcjami, takimi jak spektrum autyzmu czy szczególne potrzeby komunikacyjne.
Jesteśmy ekspertami w prowadzeniu zajęć z osobami niewidomymi i słabowidzącymi. Od początku naszej działalności prowadzimy lekcje językowe w ramach projektów finansowanych ze źródeł publicznych i niepublicznych, cieszące się dużym zainteresowaniem.
Współpracujemy także z Akademią Ekonomiczno-Humanistyczną w Warszawie, gdzie nasze zajęcia cieszą się dużym uznaniem zarówno wśród studentów, jak i kadry akademickiej. 

Nasze osiągnięcia

Jednym z naszych głównych przedsięwzięć jest projekt Lektorzy Sprawni Online, który przynosi wymierne efekty, oferując dostępne i funkcjonalne narzędzia pracy dla osób niewidomych i słabowidzących.
Posiadamy autorską, interaktywną bazę materiałów dydaktycznych, oferującą dostępne  kursy na trzech poziomach zaawansowania.

 

Poznaj opinie o naszych lektoratach

Dominik P. (student):

„Zajęcia były niezwykle inspirujące i w pełni spełniły moje oczekiwania, czułem się cały czas mocno zaangażowany. Materiały dydaktyczne udostępniane przez lektora były łatwo dostępne i bardzo przyjazne. Współpraca z lektorem była świetna; był on zawsze pomocny i dostępny…”

Jakub S. (student):

„Zajęcia w pełni spełniły moje oczekiwania. Materiały dydaktyczne były dla mnie dostępne w transparentnej formie. Współpracę z lektorem oceniam 10/10…”

Łukasz K. (student):

„Z mojej perspektywy zajęcia były przygotowane bardzo dobrze. Materiały przygotowane przez panią prowadzącą były w pełni dostępne i przygotowane w sposób ułatwiający naukę. Również współpracę oceniam bardzo wysoko, atmosfera była przyjemna i sprzyjająca nauce…”

Paweł W. (student):

„Moja opinia na tamat lektoratów jest jak najbardziej pozytywna. W przeszłości brałęm już udział w lektoratach na innej uczelni. Nie było tam możliwości dostosowania zajęć do moich potrzeb wzrokowych. Skutek był taki, że pomimo mojej niezłej znajomości angielskiego nie brałem udziału w całych zajęciach. Uczestniczyłem w części konwersacyjnej, ale omijało mnie zwykle czytanie i sporo pracy z podręcznikiem. W trakcie lektoratów dostosowanych z panią Joanną wszystko było dużo bardziej dostępne. Materiały były dostosowane – nie było pracy z obrazkowymi scenkami sytuacyjnymi, które sprawiały mi bardzo duży problem. Materiały był przygotowane bardzo dobrze, przez co czas spędzony na zajęciach był maksymalnie efektywny. Zajecia w formule „1 na 1” pozwalały realizować program w odpowiednim tempie. Również kurs na platformie moodle był wygodnym narzędziem do pracy – znacznie wygodniejszym niż podręcznik w klasycznej formie. Mam nadzieję, że program lektoratów dostosowanych będzie kontynuowany przez uczelnię w kolejnych semestrach.”

Piotr W. (student):

„Dostosowane lektoraty były – w mojej opinii – najbardziej perspektywicznymi zajęciami językowymi, z jakich miałem szansę korzystać w ciągu mojego życia. W ogromnej części jest to zaleta wynikająca z faktu, iż odbywały się indywidualnie. To niosło za sobą dwie główne korzyści, które dostrzegam. Pierwszą z owych korzyści jest fakt, że lektor mógł dostosować tempo postępowania naprzód z materiałem do moich możliwości. A możliwości te są determinowane w dużej części przez niepełnosprawność. W przypadku problemów z widzeniem, praca z materiałami dydaktycznymi nastręcza różne niedogodności. Jest to warunkowane przez rodzaj dysfunkcji wzroku, ale również umiejętność kompensowania tych niedogodności przez użytkownika materiałów dydaktycznych. Jest to zatem cecha indywidualna każdego z uczestników kursu. Można powiedzieć, że w przypadku problemów ze wzrokiem, spektrum potencjalnych potrzeb uczestników lektoratów jest tak szerokie, że najbardziej efektywna jest praca indywidualna. Nauczyciel może, na przykład, pomóc studentowi odnaleźć treść, nad którą aktualnie należy się pochylić. Pracując w grupie nie zawsze byłoby to możliwe. Co więcej, można ustalić jaka forma (na przykład czcionka, interlinia) jest w danym przypadku najwygodniejsza. Drugą z – jak sądzę dość oczywistych – korzyści jest to, że jeśli zajęcia odbywają się indywidualnie, to lektor może „uszyć na miarę” program zajęć, dostosowując go dokładnie do już posiadanej przez studenta wiedzy. Jest to jednak korzyść wynikająca wprost z relacji „jeden na jeden” i trudno mówić tu, że odnosi się to jedynie do studentów niepełnosprawnych…”

 

i

Zapraszamy do współpracy

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty lektoratów, która jest odpowiedzią na rosnące  potrzeby uczelni i instytucji szkoleniowych oferujących zajęcia dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Wspólnie możemy tworzyć bardziej dostępne i przyjazne środowisko akademickie dla osób zainteresowanych nauką języka angielskiego w kontekście ich specyficznych możliwości edukacyjnych.

Kontakt:

Kobieta pisząca w zeszycie, z otwartym laptopem przed sobą. Po prawej stronie grafiki tekst: "Angielski bez barier - Dostępny lektorat". W dolnej części widnieje logo "Fundacja Strefa Innowacji"<br />
...